
Säkrat innehållsflöde under rekryteringen
När Almega rekryterade en ny kommunikatör behövdes en lösning för att säkerställa kontinuiteten i kommunikationen. Another View tog över ansvaret för de sociala kanalerna – och såg till att innehållsflödet fortsatte utan avbrott.
Kontinuiteten avgörande
Almega är Sveriges ledande arbetsgivarorganisation inom tjänstesektorn. En viktig del av den externa kommunikationen sker via sociala medier och nyhetsbrev, där en aktiv och relevant närvaro är avgörande. Arbetet kräver både planering, produktion samt målgrupps- och kanalanpassning. Men även flexibilitet eftersom nyheter ofta uppstår med kort varsel. Under rekryteringen av en kommunikatör saknades resurser för att mäkta med detta.
Another View klev rakt in i kommunikationsverksamheten och levererade från start. Vi slapp glappet och kunde fokusera på det viktiga. Utifrånperspektivet gav oss värdefulla förslag och insikter, och vi hade dessutom roligt tillsammans på vägen.

Ansvar kommunikation
Almega
En smidig lösning
Genom att delta i Almegas veckovisa redaktionsmöten fick Another View en in- och överblick som gjorde det möjligt att ta ett helhetsansvar för både sociala medier och nyhetsbrevet till medlemsföretagen. Och kunde på detta sätt på egen hand sköta den löpande planeringen, produktionen, publiceringen och modereringen.
Smärtfritt och sömlöst
Lösningen innebar att kommunikationen via de sociala kanalerna kunde fortlöpa i samma takt som tidigare, utan att belasta Almegas kommunikationsavdelning. När den nya kommunikatören tillträdde genomförde Another View en strukturerad överlämning, vilket gjorde övergången både effektiv och sömlös. Personen kunde därmed ta över och axla uppdraget från dag ett.
Det här är Almega
Almega är Sveriges ledande arbetsgivarorganisation inom tjänstesektorn, med omkring 11 000 medlemsföretag. Som arbetar för att svenska tjänsteföretag ska ha bästa möjliga förutsättningar att behålla, driva och utveckla sina verksamheter genom en sund och konkurrenskraftig arbetsmarknad.